Jag kokar över

Hettan är näst intill outhärdlig!

Jag sitter i soffan så stilla som möjligt för att inte en ny svettattack ska bryta ut. Sniff under arm... Urk! Dags för ny dusch! Undra vilken blötläggning det blir i ordningen? Ute i skuggan på innergården är det just nu +31,5 grader. Inne i köket, precis vid det öppna fönstret är det +29,7 grader. Gissa hur varmt det är i vardagsrummet! Puh!

Några ansträngningar har jag dock gjort. Träffade Pite för att äta lunch på en restaurang med AC (!!). Sedan tog jag varv nummer 400 runt i butikerna för att fråga om det kommit någon ny leverans med fläktar. Så klart hade det inte kommit några, och alla är samstämmiga: det går inte att få tag i fläktar hos leverantörerna.

Så om någon vet var det finns ett undangömt lager... PLEASE, LET ME KNOW!

Mitt i fläktjagande såg jag rea-skylten i skobutiken på hörnet. Jag har ju spanat in ett par skor där... Flämtande släpade jag mig in och provade skorna. De satt nästan som en smäck! Jag handlade! Och de var på rea. Hur ofta har man sådan tur? När jag skulle lämna butiken såg jag ett annat par som verkade trevliga... Provade dem och insåg att jag skulle gå därifrån med två par skor. Jag kommer få skäll! Nåja, de var också på rea så man skulle ju kunna säga att jag sparade pengar på dessa köp.

Om en vecka åker vi till Egypten och medeltemperaturen +37 grader, så jag får se detta som en invänjningsperiod. Det ska bli underbart! Sola och bada och piña colada.

Dagens positiva: Middag med Becky ikväll! Pites näst sista jobbdag innan semestern... Sedan får vi svettas tillsammans! Just nu sitter han på kontoret med AC. Avis? Icke! Det är mysigt att vara en blöt fläck i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0