Om man varit vanlig arbetare...

Alla som vanligtvis bara obbar under veckorna är ju uppenbarligen ledig på helgerna. Det brukar gälla även mig... Men denna vecka måste vi jobba även lördag! Gissa om jag är sugen på det.

Eftersom det är skolval i kommunen där jag jobbar måste vi ha öppet hus för att locka till oss så många elever som möjligt. Är inte det lite märkligt? Vi sliter som djur för att våra kollegor på andra skolor ska stå utan jobb till hösten.

Under onsdagsfikan med F diskuterade vi olika arbetsmöjligheter. Jag inser att jag valde fel yrke! Tänk om man var programmerare... Då kunde man sitta i skuggan av en palm, i ett land långt långt bort, blippa på datorn och programmera åt företag världen över. Ju mer jag tänker på detta desto intressantare blir idén!

Är det för sent att skola om sig? Kan någon med svårt datorhandikapp bli en hacker? Och viktigast av allt: Kan förvandlingen från öhh en dator, sa du till ett datasnille ske över en natt?

En snabbkurs? Någon?

Dagens positiva: Jag valde bort fredagsölen och stannade hemma i soffan. Cola, Sun rice och handboll. Härliga tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0