Lillasysters julrim

På julafton fick jag en skattjakt av min lillasyster och detta är vad hon knåpade ihop:

Här får du en typ av karta
så du din julklappsjakt kan starta.
För att du nått ska fatta
kolla under vår julgransmatta.

En ledtråd funnen...
Sök under något man stoppar i munnen.

Ett bra gömställe hade varit vårt garage.
Stanna hellre inne och ge mig massage.
Så dit behöver du inte sticka,
kolla hellre i min jackficka.

Fågel, fisk eller mitt emellan.
Här inne är man sällan.
Nu kanske du slår huvudet på spiken,
själv ska jag försöka hålla mimiken.


Kan ni lista ut vad jag fick?
Lillasyster, du är en poet! ;)


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Hihihi :)

2010-01-05 @ 18:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0