Familjedispyten i TV-soffan

Flera kvällar i Pite har tillbringats i soffan tillsammas med mor och far. Vem bestämmer vad vi ska se på TV? Ja, det är en intressant fråga som kan leda till heta diskussioner.

Pappa ser gärna historisk "skit" om gamla krig och vapen eller vetenskapligt "skräp" om universums dimensioner. Mamma och jag håller ihop och suckar och himlar med ögonen när han sätter igång. Jag läser TV-programmet och kommer med förslag efter förslag. Suckar inte den ena så suckar den andra... Det har hänt ett par gånger att jag försökt föreslå något program på TV4+ men då går mamma i taket för den kanalen kan man ju inte titta på.

Min far är en zappare av stora mått och kanalerna flimrar förbi i rask takt, så även ikväll. Helt plötsligt jublar båda mina föräldrar. Vad är det då som visas? La Liga!? De har a thing för spansk ligafotboll. Herregud! Idag fick jag välja på något med krig eller ligafotboll. Inget av detta intresserar mig ett smack! Jag satte mig vid datorn...

Sista natten i Norrland för den här gången! Jag fäller en liten tår men vet att det inte dröjer allt för länge till nasta gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0