Dum, dummare...

När man övningskörde fick man lära sig diverse vägskyltar. Här i närheten sitter två skyltar som jag vet vad de betyder men inte sett så ofta... Av ren nyfikenhet frågade jag Pite om han visste vilken som var vilken och han svarade:

  
      B L I N D                  D Ö V

Så smart! Antalet prickar ger oss svaret. Jag har aldrig någonsin tänkt på det viset. Jag har lärt mig betydelsen genom att den där med ringen är ju lite instängd - lite instängd som prickarna skulle vara i ett öra. Alltså, döv vilket innebär att den andra är blind.

Jag tänkte att jag skulle glänsa lite med min nya kunskap så jag frågade nyss Micke om han kunde skilja på skyltarna och döm om min förvåning när han säger: B L I N D och D Ö V.

Är detta allmän information? Sov jag under den lektionen på körskolan? 


Kommentarer
Postat av: Freddan

Ja TB, alla vet detta...



/fredde

2010-01-20 @ 15:01:39
Postat av: Lillasyster

hmm ja alltså, eh de flesta vet nog detta ja;)

MEN:"instängda som prickarna skulle vara i ett öra" - LOVE IT! hihihihi

2010-01-20 @ 22:04:11
Postat av: Theres

Mycket märkligt! Jag brukar ju ha koll... Fredde, jag vet vad du tänker säga. Sssccchhh!

2010-01-22 @ 19:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0