Fluffigt och luddigt

Tänk dig en fluffig och luddig kudde, gärna rosa... Ungefär så var den kurs jag var på idag. Vi gjorde övningar där vi tränade: att fokusera, att använda båda hjärnhalvorna, att leva upp till överenskommelser, att kommunicera, att våra tankar styr våra känslor och därigenom vårt beteende och alltså vårt liv.

En kollega som gått kursen förut frågade hur det gått på väckelsemötet... Ja, det skulle kunna bli ett sådant - eller ännu hellre - en sekt. Det fanns inte så många deltagare som genast ställde sig på halleluja-sidan, bara en och hon märktes direkt. Vi fick börja med att prata om vad vi förväntade oss och den tjejen bara ÄLSKAR att gå på kurs.

Så klart blev det en massa namnövningar. En av dem var att peresentera sig med sitt riktiga förnamn och sedan tala om vilken som var ens favoriträtt. Måltiden skulle uttalas som om det var ens efternamn. Jag fick äran att börja. "Hejsan! Det är jag som är Theres Tacos". En kvinnas favvomat var varmkorv. Resten av dagen kom ingen ihåg vad hon hette utan kallade henne för "Varmkorven". Det är så vi är förebilder för våra elever.

Vid dagen slut var alla nöjda och glada och positiva och trötta och tomma i huvudet. Bara på't imorgon igen! Då ska vi jobba med känslor och hur vi hanterar dem.

Jag kom alldeles nyss hem från 75 minuter yoga. Det är märkligt... Jag är fortfarande lika stel som tidigare! Blev jag inte vigare av att tänka på de strechövningar jag fått?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0