En ut och en in

Idag har en kär gammal vän flyttat ut...via sopkorgen! Det blev ett sorgligt farväl!

Vad som däremot flyttat in är en städperfektionist. Under de senaste månaderna har jag utveklat en pedantisk sida som inte klarar av disk, damm, obäddad säng, hår (på golv, mattor, handfat, badkar, toa...), kläder utanför garderoben eller annat skit liggandes där den inte ska ligga. Det börjar nästan klia om jag inte får plocka undan och att försöka sova när det är stökigt är helt omöjligt.

Hur det kom sig att denna sida bosatte sig i mig har jag inte den blekaste aning om. Jag har aldrig varit så här förut och jag vet inte vem jag ska skylla på... Å ena sidan är jag glad över det för det är renare överallt, men å andra sidan är det lite jobbigt att städa hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0