20 veckor sen 20 veckor till

Imorgon är första dagen på en 40-veckors-period! Jag har en plan för att komma igång med löpningen igen och för att nå nya resultat, tidsmässigt alltså. Mitt personliga rekord på milen är 55.03 men jag vill bli snabbare.

Jag har i princip inte sprungit en meter det senaste året, om man inte räknar de gånger jag fått löpa till tunnelbanan på måndagmorgnarna. Därför ska jag under de första 20 veckorna följa ett träningsprogram som ska hjälpa mig att springa milen på 60 minuter. Jag tror att jag klarar det i dagsläget men om jag går ut för hårt vet jag att jag lägger av.

Efter de första 20 veckorna kommer jag att träna för att komma ner till 50 minuter. Målet är alltså att springa Midnattslopper på under 50 minuter!

Bye, bye o du osunda leverne!

Träningsprogrammet för måndag lyder: Vila
Hehe, helt i min smak!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0