Snörvel

Japp, det blev en förkylning! Snorig, ont i halsen och kanske en gnutta feber... Bästa botemedlet mot halsont är glass! Därför gick jag med bestämda steg och köpte Ben & Jerry's. Lika bra att lyxa till det om man ändå ska må dåligt när man glufsar i sig glassen.

Åkte hem från jobbet vid halv 3 och innan det hann jag slappa ett par timmar. Det var i och för sig behövligt eftersom jobbet är förskräckligt om man inte är på topp. Jag hade inget tålamod men inte heller ork att hålla efter snorisarna så lektionerna var en pina.

Jag skulle vara effektiv efter lektionerna, men precis när jag skulle sätta igång kom två gubbar för att täta våra fönster. Inte en dag för tidigt! Eftesom jag sitter vid fönstret drar det på mig konstant. Jag brukar bygga upp en mur med böcker bara för att det inte ska blåsa så mycket. I alla fall, på grund av att tätningsgubbarna lade beslag på min arbetsplats kunde jag inte göra det jag skulle. Skönt att ha något att skylla på. Jag satte mig med Henke istället och lyssnade på Spotify. Han visade mig Hellsongs... Mycket bra! Han spelade gitarr också och vi sjöng bland annat Breaking the law med Judas Priest. Eller han sjöng och jag trallade med lite här och var.

När Henke gick hem letade jag upp andra som kunde underhålla mig. Peter fick äran! Han är verkligen bland de roligaste på denna jord! Jag är väldigt glad att jag har lärt känna honom.

Dagens positiva: Jag fick en riktigt god och glad nyhet från en nära vän där hemma i Norr! Återkommer när jag vet mer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0