PustOchDubbelBlä

Årets tråkigaste och mest mentalt utmattande dag är över! Vi har skrivit omdömen, även kallat PODB. Det positiva är att ungarna varit lediga så vi har bara umgåtts med vuxna, men det negativa är att man suttit framför datorn i timtal. Jag satt 9.00-18.30! Så nu har jag ont i ryggen, i axlarna, i ögonen, i huvudet...

Jag har pluppat 1200 plupar och skrivit 120 kommentarer. Runt 16 tog energin slut och jag känner jatt jag upprepade samma sak till många, många. Om man hade fått en back öl skulle allt ha varit så mycket trevligare! Tänk vilka fantastiska omdömen det skulle bli... Och jag skulle bli så mycket visionär. Och vilka tips jag skulle kunna ge de stackars barnen. Kanske är tur att ölen inte kom fram i alla fall.

När jag kom hem skulle tvättid bokas. Till min glädje fanns en tid direkt. Jag tog i och för sig bara det nödvändigaste... Restern får vänta.

Dagens positiva: Biggans annanaskaka! Hon bakade den för att hon vet att det är min favorit... Bakande kollegor ska man hålla sig på god fot med!

Jag fick veta något idag som jag kan koppla till följande ord; glatt, ledsamt, egotrippat, fantastiskt, underbart, sorgligt, på tiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0