Nytvättad

Har just spenderat ett par timmar i tvättstugan... Eller tvätten har i alla fall. Jag var bara där sista halvtimmen brottandes med att få lakanen hyfsat ihopvikna.

För att underhålla mig tog jag med mobilen, slog igång musiken och sjöng. Jag klämde i för att överrösta torktumlaren. Härlig akustik där nere! Stackars grannar och förbipasserande... Jaja, jag fick tvätten klar och allt är frid och fröjd. Inte en enda strumpa försvann vilket är ovanligt! Minst en udda strumpa brukar bli kvar i botten av korgen. Fast det värsta med att tvätta är ju att lägga in alltpå rätt plats. Att försöka knöla in alla sängkläder och handdukar i de redan överfulla förvaringslådorna är inte kul. Jag hinner bli svettig på kuppen.

Nu är det bara dags att hoppa i säng. Och som jag har längtat hela dagen! Kudden? Kuuudden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0