Glädje i en påse

Nu finns lite nytt när jag öppnar garderobsdörren... Jag tog en tur runt Fridhemsplan och tänk vad man kan hitta många roliga, absolut nödvändiga saker!

Jag började med Indiska för jag har hört att de har fina mössor. Hittade jag någon mössa? Jajamensan! En turkos... Nu när jag har tre svarta jackor i olika modeller behöver jag lite färg på mössa, halsduk, väska. Första shoppingpåsen i handen och jag känner hur lyckoruset sprider sig!

Becky messade i veckan om en klänning på MQ som hon trodde skulle falla mig i smaken. Jag hittade den men blev lite snål... 800 kronor för en klänning? Nja, om man går på H&M får man typ fyra klänningar för samma pris. Så därför gick jag vidare till just H&M.

Den färgskala jag drar mig till är blå/tukos/grön. Så allt med någon av dessa färger fångar mitt intresse och jag gick därifrån med två tröjor; en blå och en grön. När jag stod i kön såg jag att flera stycken köpte paraplyer... Kunde det regna? Attans, jag som skulle ta mig tvärs över hela Fridhemsplan och mitt paraply låg hemma.

Då fick jag en briljant idé! Från Västermalmsgallerian kan man ta sig till tunnelbanan och om man går ner och tar sig över perrongen till andra uppgången lyckas man korsa Fridhemsplan utan att få en enda droppe regn på sig.

Sagt och gjort, jag gick vidare till Åhléns. Vad hittade jag där om inte en mössa och en halsduk i blått. Nu har jag mössor och halsdukar så att det räcker en livstid! Ett torrschampo hamnade också i påsen. (Den som kom på torrschampo måste vara sjukt intelligent.)

Innan jag gick hem hämtade jag ut paketet med kläder som kommit. Det var ytterligare en tröja i blått och en klänning i blå/lila.

Just ja, köpte lite underkläder också...

Allt som allt kom jag hem med fem påsar lycka!

Dagens positiva: (Förutom shoppingen) Jag ska träffa Linnéa och de andra på restaurang Agaton i Gamla Stan. När hon och jag bodde där för några år sedan gick vi dit med jämna mellanrum. De har världens godaste pasta och pizza. Undrar vad jag ska äta idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0