Bland giraffer och vargar

Har kursat hela dagen och det vi pratat om är empatisk kommunikation, eller giraffspråket. Igår skrev jag det jag visste om detta språk innan jag läst boken... Sedan skummade jag igenom kurslitteraturen och nu vet jag allt om detta sätt att kommunicera.

Så här ska det vara:

När du gör XX känner jag mig XX för jag har behov av XX. Skulle du kunna göra XX istället?

Vargen är den som hugger. Gissa vilket djur jag är... Fast, det beror nog på vem man frågar.

Vi har pratat om behov, behov behov... Och vargspråk och giraffer och mer vargar och giraffer. Det var intressant ett tag men sedan ledsnade jag. Vid lunch hade jag lust att skolka! Men som den vuxna, ansvarskännande person jag är stannade jag kvar.

Efter en lång kursdag åkte jag tillbaka till jobbet och slet med omdömen i några timmar. Jag hann inte ens åka och träna! Jag kom precis hem och just nu är jag så trött att jag skulle kunna börja gråta vilken sekund som helst!

När jag varit och handlat blev jag omsvischad av en cyklist. Han hade reflexväst och cykelhjälm, men inte vilken hjälm som helst - utan en vit skridskohjälm men det obligatoriska JOFA-märket.

Dagens positiva: Soffan, Criminal minds och cola


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0