Att prata som en giraff

Kurslitteraturen till imorgon är en bok om Giraffspråket. Det handlar om kommunikation och går typ ut på att man ska säga:

Jag känner blablabla när du säger så. Därför vill jag att du gör så här i stället.

Om man talar om hur man känner kan ingen säga att man har fel för en känsla kan inte vara fel. Om jag känner på ett visst sätt så är den känslan sanning för mig. Jag har inte läst boken ännu men kan säkerligen komma med massor av tips och idéer när jag har gjort det.

Så till dess; relax!

Dagens positiva: En pojke i en  klass har varit neggo så länge jag kan minnas. Idag sa han att han inte ville ha vikarie imorgon för det är mycket roligare när jag är där. Det var det första positiva jag hört någonsin från honom. Nu kanske det vänder!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0