Want and need

Ska man köpa en sak bara för att man vill ha den eller ska man ta sig en extra fuderare på om man faktiskt behöver saken? På resan pratade vi om just want och need. Detta till viss del på grund av min shopping av skor...

Nu när jag kommit hem börjar det klia lite i shoppingnerven igen. Jag vill ha en Ipod! Behöver jag den? Kanske inte, men jag vill ju faktiskt! Min partner in crime, Micke, tyckte också att jag behövde en så vi tittade in i Applebutiken alldeles nyss. Där fanns en glänsande fin rosa Ipod som bara låg och väntade på mig.

Efter allt prat om want och need så köpte jag den inte på stört utan jag sitter nu här hemma och funderar över hur jag ska göra. Men som vi alla vet kommer jag traska dit imorgon och gå därifrån med en påse lycka!

Want, want, want, want!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0