Breaking the law

Sitter på jobbet och bloggar... Hey, inte ok... Eller varför inte? Jag har typ gjort det jag ska och jag är förresten fortfarande i semester-mode så lite slappande kan man kanske unna sig medan man väntar på nästa utvecklingssamtal.

Bara för att klaga lite: Fyyy vad kallt det är! Om jag hade fingervantar så skulle jag ta på mig dem nu! Jag sitter och försöker trycka på rätt tangenter men eftersom mitt skrivbord står vid förnstret så drar det... Eller jag skulle kunna likna det vid en orkan. Det märks inte direkt att det var några gubbar här och tätade fönstren för bara några veckor sedan. Burrrrr!

Relativt snart ska jag åka hem och... Ja, vad? Kanske fixa lite med bilderna från resan? Eller kanske hämta ut H&M-paketet som kommit? Jag tvättade hela kvällen igår och sedan så packade jag undan alla sommarkläder för nu är det ungefär 6 månader till de kommer till användning igen. Deprmerande! Därför kan garderoben behöva fyllas på.

Nu när den mörka tråkiga händelselösa perioden drar igång så får man försöka hitta andra glädjeämnen. Jag har fått en inbjudan till en stor utförsäljning av kläder... Aahhhh! Shopping! Alltid ett nöje. Jag shoppade 4 (!?) par skor på Teneriffa. Ett par blå, ett par grå, ett par svarta och ett par bruna. Hur jag fick ner dem i resväskan är en gåta.

  

Tyvärr så fick mina favvo-flipflops åka vidare till skohimlen. De har tjänat mig väl i många år. Jag köpte dem på en marknad strax utanför Lissabon våren 2006. Denna resa var jag tvungen att tejpa delar av sulan eftersom skinnet började släppa. Jag insåg att det inte fanns någon räddning för dem och de hade inte en säsong till i sig. Så, vila i frid!

         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0