The vattenskoter story

Länge har jag hållit inne med detta inlägg. Pappa ville överraska oss barn men min syster och jag åkte inte hem samtidigt och så för att inte avslöja hans hemlighet har jag inte skrivit något. Igår kom hon till Piteå så nu är det dags!

När pappa hämtat mig vid flyget och vi klev ur bilen på gården sa han att vi skulle gå in och titta i garaget. Märkligt, men visst... Och där stod en fin, fiiin vattenskoter! I åratal har vi (särskilt syster) önskat oss en sådan, men icke! 

        

Nu stod den i alla fall där i garaget. Pappa köpte den för ett par månader sedan och har hållit den hemlig. Han är ingen som håller inne med saker i onödan så han har fått bita sig i tungan... Anledningen till att den stod i garaget var motorkrångel. Han hade lämnat in den och nu väntade vi på delar.

Efter ett par dagar fick han tillbaka den och nu var det monteringsdags. Pappa är händig på alla sätt och vis men det där med motorer har inte varit hans grej...men nu skulle han försöka och jag var bisittare. Han slet hårt i två dagar och efter många samtal till diverse mekaniker så satt allt på plats - trodde vi!

      

Den startade inte! Vi letade och funderade vad över vad som kunde vara fel. Då upptäckte vi att det inte var bränsle i filtret. Ahaa! Men hur skulle vi få bränslet dit? Den sög inte som den skulle! Var det stopp? Vi pillade ner en pinne i filtret och kunde utesluta att filtret var igenkorkat. Vi försökte fylla filtret med bränsle för hand... Mindre lyckat! Vi ringde alla vi kunde komma på men det var söndag så det gick inte heller så bra. En morgon när vi testat lite till och jag gått in för att jag var less kom pappa springande och skrikande: "Jag löste det! Den startar!" En slang hade inte suttit på sin plats... Att så lite kan orsaka så stora problem!

Därefter klädde vi på oss (superkallt här idag. bara +12 grader) och skulle sjösätta. När vi fått den i vattnet skulle pappa åka hem med släpet... Då fick han punktering på bilen... Bara elände hela tiden!

Sedan var det dags för en åktur! På grund av kylan utrustade vi oss så att man skulle kunna tro att det var en tur på fjället som väntade...

       

Vi körde och körde tills vi var stelfrusna. Sååå kuuuul! Wrrooom, wrroooom...

       

       

Kommentarer
Postat av: Anna S

Hej! Vilken tur att jag inte har skvallrat då för jag har sett att han har köpt en skoter medan vi bodde där nere:) Kul att du har en blogg föressten!

2009-07-13 @ 17:35:02
URL: http://www.annaochronja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0