På landet gäller inga trafiklagar?

Visst är det härligt att vara hemma... Men ibland förundras man!

Igår skulle pappa hämta mig när jag kom från flyget. Just innan han kom passerade jag två bilar som krockat och jag kan för mitt liv inte klura ut hur de hade lyckats krocka där och på det sättet. Någon måste ha brutit alla trafikregler man kan tänka sig.

Någon minut senare satt jag i bilen och vi stod trea i rödljuset. Då kör de framför oss mot rött - bara så där, helt plötsligt. Vi häpnade, väntade på grönt och fortsatte. Ytterligare någon minut senare passerar vi nästa rödljus och då svänger det ut en bil som helt uppenbart körde mot rött. Pappa fick tvärbromsa...

Min stroppiga stockholms-attityd kröp fram och jag tänkte: Galna lantisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0