Nytt liv på gång

Dagen efter hemkomsten från de norrländska vidderna började mitt nya liv, delvis i alla fall...

Jag låg i sängen och funderade över gårdagens beslut med en miljon ursäkter på lager. Plötsligt tog en övermänsklig kraft tag i mig och sa "Gör du inte detta nu kommer det aldrig att bli av!" Motvilligt släpade jag mig ur sängen och packade Träningsväskan. Japp, ni läste rätt...

Nu när jag var uppe kunde jag hitta på massor med andra saker att göra och att gå i väg till gymet kändes fortfarande tungt. Jag funderade fortfarande på om jag kunde slingra undan, men djävulen på min axel (eller ängeln beror på hur man ser på saken) sa GÅ och jag gick...till bussen.

Eftersom kortet var nytt och jag bara varit dit med sällskap tidigare, var jag lite osäker på vägen. Jag klev av vid rätt hållplats, gick åt det håll jag trodde var rätt och snart hittade jag gatan där jag svängde in. Precis då kom världens störtskur och jag förstod att det var ett tecken på att jag egentligen inte skulle fortsätta... Tuffingen i mig valde dock att trotsa vädergudarna så jag tryckte mig mot husfasaderna och gick vidare. Väl framme visade jag upp mitt nya, blanka kort och Ärtan i receptionen registrerade mig.

Passet jag gick på skulle träna the booty och the core, det vill säga rumpa, mage och rygg. Instruktörs-snärtan var så fit att hon garanterat kunde knäcka nötter med rumpan... Nej, nej inte avundsjuk alls! Hon fick oss stackare att träna våra problemområden till svetten lackade och vi (läs:jag) såg stjärnor. Imorgon kommer jag vakna med träningsvärken from hell!

Vad jag däremot insåg under passet var att jag håller på att bli gammal! Vilket inte alls var någon rolig insikt! De andra, förutom en, var rätt unga tjejer och jag tänkte på när jag själv var just över 20... Alla runt 30 = jättegamla! Jag såg mig själv med deras ögon: en äldre tjej, något sladdrig, som försöker orka lika mycket som för 10 år sedan... Tragiskt!

Efter passet kom instruktörskan fram och frågade vad jag tyckte om passet. Jag sa som det var: bra, roligt, tungt, härligt! Hon berömde min teknik (hehe - ynglingarna fick ingen beröm) och jag tackade och sa att jag kommer fler gånger.

Allt som allt är jag nöjd! Bra träning och det kommer kännas imorgon... Nu har jag börjat mitt nya liv i gymet och det känns strålande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0