The King of Pop begravs idag

Tv4 sänder hela minnesceremonin i anslutning till Michael Jacksons begravning. Mängder med kändisar hyllar The King of Pop, antingen genom ett tal eller ett framträdande medan MJ ligger i en guldkista alldeles framför scenen. Alla talar väldigt gott om han som möjligen är vår tids största stjärna. Michael har fått utstå mycket från omvärlden och han hade nog behövt höra dessa ord medan han ännu var i livet, som kommentatorerna sa.

Min absolut första LP-skiva var Michael Jacksons Bad och jag minns exakt hur jag fick den... Min moster hade tagit med mig till stan och vi gick runt och tittade på skivor. Jag var inte så gammal att jag lyssnade på musik, förutom Carola då, men jag minns att jag tyckte att skivan var urhäftig. Den var inte svart som alla andra utan LPn var vit med skivomslagsbilden tryckt på. Priset var hela 35 kronor och jag tjatade lite och tillslut köpte min moster den åt mig.

                  
 
Jag vet inte hur många gånger jag lyssnat på skivan och det handlar förmodligen bara om ett fåtal gånger, men vilken ascool LP!

Efter detta har jag inte köpt någon skiva med mannen, myten, legenden och jag måste nog erkänna att jag inte ens direkt lyssnat på honom men onekligen var han en entertainer, en stjärna och han kommer aldrig att bli bortglömd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0