Heldag med mormor

Plötsligt blev luften svalare och det visade sig att det faktiskt fanns moln... Inte mig emot, men en dag räcker - nu vill jag ha sol och värme igen!

Mormor var sugen på att umgås så det blev i princip en heldag. Vi packade in oss i bolen och åkte in till stan. Där letade vi febrilt efter något att dekorera morfars grav med och vi hittade tillslut en färgglad fjäril... Blommor och fjäril åkte med till kyrkogården där vi fixade till lite; rensa ogräs, vattna, sätta nya blommor... Platsen där han ligger är jättefin. Jag saknar honom massor!

När jag visat mina gröna fingrar åkte vi till Max. Smaskigt värre!


Sesamfröna är bortskalade på grund av allergi.

Här i norr äte vi våra hamburgare med bestick... Det har vi alltid gjort! Så när jag kommer till vilken hamburgerrestaurang som helst i Stockholm ber jag alltid om bestick eftersom det inte finns framme. Varje gång tittar personalen märkligt på mig. På senare tid har folk här uppe börjat äta med händerna också men långt ifrån alla gör det. Är det inte mer civiliserat att äta med bestick än att äta med händerna? 

Sedan åkte vi hem till mormor. Hon förundras alltid över att jag hittar "så bra" med bil i stan och att jag kan köra hem till henne. Skönt att någon uppskattar ens färdigheter!   =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0