En bränd men två perfekta

En sak har jag undrat över vid ett antal tillfällen...

Till frukost kan det vara trevligt att rosta en macka eller två. Om man lägger två skivor i rosten blir de alldeles perfekt rostade, men ibland är man bara sugen på en och då...blir den alltid bränd. Varför?? Nej, jag rör inga inställningar!

Är det så att det blir för varmt i brödrosten när den inte "kyls ner" av två skivor? Eller har rosten en viss mängd värme i sig inför varje rostning och därför blir den ensamma skivan dubblerostad?

Kanske bör man mixtra lite med inställningarna men om den är inställd på 3 borde det ju gälla för likväl en som för två skivor.

När jag ändå grubblar så kan jag ta det här med bilköer också.
På en väg kör alla bilar i en viss hastighet, right? Trots att det blir fler bilar bör alla bilar fortfarande röra sig framåt i en viss hastighet. Men så är det ju uppenbarligen inte! På något sätt blir det bilkö - bilarna står still - och ibland väldigt länge. Vad gör den som är längst fram?

Visst, det kan vara så att det blir en infart på vägen och bilar släpps in, men fortfarande bör ju bilarna röra sig framåt, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0