Drömmar

Alla har drömmar av olika slag... Vissa drömmar slår in medan andra är ouppnåeliga men det är väl därför de kallas just Drömmar.   Det är oftast med nära vänner man diskuterar sina drömmar. Men jag undrar ibland om dessa diskussioner leder någon vart...


Jag menar att dessa diskussioner inger hopp, vilket i och för sig kan vara bra men samtidigt finns risken att man blir djupt besviken. Vänner stöttar varandra och uppmuntrar och hjälper på alla sätt och vis men kan inte allt detta uppmuntrande leda till att man tror att allt ska bli på ett visst sätt? Ju mer man pratar om något desto mer blir drömmarna till en sanning vilket de egentligen inte är.


Självklart är det olika beroende på dröm - drömbilen/drömkillen/drömjobbet


I dagarna berättade jag om en dröm... Den har diskuterats fram och tillbaka och nu befinner jag mig i jag-tror-nästan-att-den-kommer-slå-in-stadiet. Tyvärr vet jag att jag kommer bli vansinnigt besviken!


Har det då varit värt att diskutera och må gott en stund för att sedan uppleva besvikelsen? Eller borde jag hållit tyst och fortsatt vandra genom livet drömmande?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0