Bättre sent än aldrig...

I månader och åter månader har jag haft en kom-i-håg-lapp med anteckningen "Linser".

Nu har jag äntligen varit på en ordentlig check-up och resultatet: halvblind! Sedan gymnasiet har jag varit en glasögonbärare men fåfängan tog överhanden och jag skaffade kontaktlinser. Dessa har jag använt slaviskt varje dag, året runt, sedan dess... En optiker sa på min senaste check-up att jag måste använda glasögon oftare för annars kommer mina ögon att inte klara av användandet av linser efter jag fyllt 30.

30-strecket är passerat och linserna sitter fortfarande i ögonen - inga glasögon här inte... Därför tog jag mig till optikern för att få min dom. Skulle jag vara tvungen att använda glajjer resten av livet? 

Kvinnan undersökte mina ögon och mätte mina styrkor. Höger öga: -5,75   Vänster öga: -4,00. Helt halvblind med andra ord! Men nya linser av silikon utprovades och när jag lämnade butiken fick jag en intressant upplevelse - jag kunde se löven på träden... Det var inte längre bara en grön massa. Mina gamla linser var uppenbarligen skrämmande dåliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0