Asså, killar!?

Ikväll har jag varit ute... En supertrevlig kväll i rosévinets tecken!

Jag mötte Ullis vid bussen och så åkte vi till 1900 på Regeringsgatan. De har en supermysig innergård, kallad Kåken, där vi satt tillsammans med massor av Lule-tjejer. Sedan gick vi vidare till något litet ställe i Humlegården... Också supertrevligt!

Vi som har semester traskade vidare efter en stund och Ullis och jag landade på Lokal. Där träffade hon en gammal bekant... Han hade en vän som började prata med mig:
- Hur mår du?
- Vad jobbar du med?
- Vill du ha en drink?

Jag svarade artigt på alla frågor men tackade nej till drinken och sa att vatten var det jag drack från och med nu. OBS! Samtalet varade i max tre minuter...

Han kom tillbaka med fyra gin och tonic!

Ogillar smaken för det första, och strax frågade han efter mitt nummer... Jag ljög och sa att jag inte var ledig. Då blev han sur och sa att jag kunde kläckt ur mig det tidigare... Mitt svar var: Men prata med folk måste man ju kunna.

Vi skyndade oss därifrån och gick in på Lemon bar vilket var trångt och svettigt! Jag har aldrig varit på nedervåningen förut men enligt Robban är det bra så vi testade. Vi hann bara ner så kom en kille fram och sa: Hej. Innan jag hann reagera försökte han slicka mig på brösten... What!? Ullis såg vad han tänkte och reagerade inom en millisekund.

Hon puttade undan idioten och skällde som en bandhund!

Jag är evigt tacksam men så här efteråt kan jag ifrågasätta mig själv... Lockade jag till det ena eller det andra? När jag frågade Ullis sa hon: Nej! Är du dum, eller? 

       

       

Kommentarer
Postat av: caroline

Hm... Den där första killen var ju väldigt... speciell. Ska man inte kunna prata med en kille utan att han per automatik tror att man vill dejta honom?!



Och ska det första man säger till en kille man aldrig har träffat förr vara:

- Hej, mitt namn är bla-bla-bla, är si-och-så många år gammal, jobbar där-och-där och det viktigaste av allt... Jag är inte singel.



Eller...?

2009-07-18 @ 16:12:30
URL: http://xelasticax.blogspot.com
Postat av: Theres

My point exactly!

2009-07-23 @ 15:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0