Spänning i TV-soffan

Pappa och jag har nu under ett par morgnar sett den spännande filmföljetongen Lilla huset på prärien. Cowboys och indianer, glädje och sorg, vänskap och dummisar... Den har allt man kan önska sig! 

Pappa kokar kaffe, gör upp eld i kaminen, sedan mår vi toppen och njuter i soffan. När pappa och jag är ensamma kan vi elda så det blir riktigt varmt inomhus. Vanligtvis är det två mot två i fråga om rumstemperatur. Mamma och syster gillar att ha runt 19 grader medan jag och pappa är mer frusna så 23 passar oss rätt bra. Har vi eldat för mycket går de andra två och smygöppnar dörren för att vädra ut...

Idag är det bara -19 och nu vill inte bilen starta! Jag som ska in till stan och träffa Micke och Ullis. Pappa, lilla pappa, du som kan allt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0