Lusse lelle, lusse lelle

Sankta Lucia, ge mig en tia
Tian var trasig, Lucian var knasig


Imorgon firar vi Lucia... Det blir julpyssel, julsånger, julrim, julmust och lussebullar. Sedan åker vi och tittar på luciatåget. Det burkar vara fantastiskt bra och blödiga Tessan får torka tårarna mellan varje sång. Tur att man kan visa känslorna någon gång :S

Fasiken vad jag har ont i axeln igen och nu är det riktigt illa! Den här gången kan jag dock sträcka armen rakt upp, det har jag inte kunnat förut. Nu är det framåt och åt sidan som inte går alls. Myris fick massera men det gjorde lika ont som om någon stod och eldade på axeln. Hon frågade om jag blivit slagen på armen... Vafalls!? Är det sviter av boxningen? Ska jag inte kunna boxas mer? Hur ska det då gå med instruktören? Deppdeppdeppdeppdeppdepp!

Idag spred sig ett rykte som en löpeld och det ändrades lika fort som vinden vänder... Jag blev uppsprungen av några elever som frågade om jag visste något om tjejen som försvunnit från skolan. Jag sa att jag inte visste något och precis i samma ögonblick kom en annan elev fram och sa att en tjej blivit kidnappad. What!? Jag hann bara börja fråga om vem som sagt detta så kom nästa elev och sa det sprungit en våldtäktsman i korridorerna och sedan slitit in en tjej i sin bil. Det började verka mer och mer snurrigt... Men höjdpunkten var ändå när ytterligare en elev kom fram och sa att det var en liten indier som sprungit fram och tillbaka i korridorerna med en walkie talkie. Han var visst en säkerhetsvakt som jagade våldtäktsmannen. Då sade jag "Nu lyssnar jag inte längre för detta låter ju som fablernas värld."

Jag smet in i personalrummet och började fråga runt vad som egentligen hade hänt. Ingen visste riktigt men på andra skolor gick rykten om en vit bil (denna vita bil fanns redan då jag var liten men kallades då för "smällarbilen"). Så småningom fick jag klarhet i allt...

Livet på en högstadieskola är aldrig tråkigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0