Jullov!!!

Äntligen, äääntligen!!! Nu är det jullov! Jag har jobbat sista dagen för det här året och jag sörjer inte en sekund... Nu är det jul här i vårt hus, det strålar en stjärna, tänd ett ljus och låt det brinna, vår julskinka har rymt, jag såg mamma kyssa tomten... Lallaaallaaaaalala... 

På jobbet har vi druckit glögg, sjungit julsånger, ätit jullunch (dock italiensk buffé), läst julklappsrim, fått julklappar (2 flaskor rödtjut, 2 ljuslyktor, 1 T-rex, 1 behållare för underhållningsredskap), pratat, myst och kramats. Vår nya tradition är att samlas i a-lagen, dricka kaffe med lite extra och sedan gå ut och äta middag samt hälla i oss lite öl. Idag var inget undantag. Kollegor när de är som bäst!

När jag kom i morse stod en påse med julklapp och julrim på mitt skrivbord. Ena klappen var en t-rex eftersom det är mitt nya smeknamn och det andra var tidigare nämnda behållare. Rimmet löd:

Blir det hett och varmt och ljummet
Och smygs upp till mörkerrummet
Upp på bänken, klackarna i taket
Trasig blus och ganska naket
Använd flitigt denna låda
Så du slipper plågsam klåda
Jagar villebråd som Tyrannosaurus Rex
äter upp dem, söker sex
Men faror hotar, herpes, HIV
Skydda nu ditt underliv!
Kram från Katla

Kan ni gissa vad jag fick? Pekka Poet är den som diktat... Han är verkligen rimmens mästare!

Nu ska jag slappa i veckorna tre! På måndag bär det av norrut och jag ser enormt fram emot detta. Mammas mat, sällskap av världens bästa familj, träffa käraste vänner, se nya hus, äta god mat, dricka julmust, träffa tomten (??) umgås med mormor, köra bil, fika för jämnan, se någon lång serie på DVD, klä julgranen, slå in paket och lägga dem under granen, längta efter sthlm...

Dagens positiva 1: Gud, vad beröm jag fick av en av mina chefer idag! Det värmde galet mycket. Även en förälder skrev ett positivt, hyllande mail... Skönt att få bekräftelse på att man gör något bra.

Dagens positiva 2 (med lite negativt): Jag har inte hört av mig till han som vållade mig gårdagens huvudbry. Det kliade i SMS-tummen men jag gjorde ett aktivt val och lade undan telefonen när det kliade som mest. Han sökte dock upp mig på FB idag och svag som jag är accepterade jag vänförfrågan.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0