Ynklig

Vaknade med värre halsont än igår... Plus att jag har börjat snörvla, har huvudvärk och känner mig allmänt dimmig. Varje terminsstart brukar ge oss lärare en släng av förkylning, mildare eller svårare, men man blir ofta krasslig. Vad som är annorlunda den här gången är att symptomen har dykt upp innan barnen kom. Udda! Men om jag blir krasslig nu kanske jag slipper bli det sen. Trist på träningen bara.

Så förmiddagen spenderades även idag i soffan. Sedan hamnade jag på Sci-Fi-bokhandeln i Gamla Stan eftersom Micke ville ha sällskap. Vi mötte därefter upp med Ullis och fikade på ett café i närheten. Sedan jag flyttade därifrån kan jag inte säga att jag är där särskilt ofta vliket egentligen är dumt för det är supermysigt.

Ikväll ska jag kurera mig med echinagard, c-vitamin, alvedon, kaffe och bubbelvatten. Imorn kör vi så det ryker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0