Ett hårigt projekt

I sommar har jag knappt sett Becky. Det är inte ok! Så idag kom hon in till stan och vi åt lunch och myste. Lite senare åkte vi ut till Nacka för middag. Jessi, Fredrik och Tim skulle också komma så Mats fixade världens grillmiddag! Det var fantastiskt kul att umgås alla fem igen! Jag minns inte ens när det hände senast... Inte heller ok!

Ett projekt jag haft ganska länge är att vänja håret med att inte tvättas så ofta. Egentligen ska man visst bara tvätta håret max en gång i veckan men jag har under många år tvättat det en gång om dagen. En av mina största pet peeves är just smutsigt hår. Ogillar det på andra men mår riktigt dåligt om jag själv upplever att jag har det. Trots detta har jag inlett kampen mot tvättandet.

Till en början använde jag torrschampo av olika slag. Vissa fungerade bättre än andra men Lee Stafords Protection Oily Root Spray var rena miraklet. Helt plötsligt slutade Åhléns sälja produkten och jag trodde att mitt liv var över! Då var jag tvungen att ge mig ut och leta något nytt. Jag hittade en produkt från John Frieda: Luxurious Volume Thickening Blow Dry Lotion. Den fungerar ganska bra i alla fall.

Nu är jag nere på tvätt varannan dag fast under sommaren är det svårt. När man ligger i solen och steker blir håret smutsigt direkt. Gaah! Jag diskuterade detta med lillasyster och hon kom med ett revolutionerande, och rätt udda, förslag. Hon hade läst i en tidning om just hårtvätt och därigenom fått ett tips.

Björklövsvatten! Man skulle plocka björklöv, lägga dem i vatten, skaka så att det skummar lite och sedan sila bort löven. Detta ska alltså kunna användas som schampo under avvänjningsperioden. Som balsam ska man visst kunna använda någon vinäger och vatten... Låter mysko men hon testar och jag får väl höra hur det går innan jag gör ett eget försök.

För övrigt så har optimisten left the building.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0