Trista och trevliga saker

Somliga saker är tråkigare än andra och en del av de trista är:

- tandvärk! Jag har ont på både höger och vänster sida... Nu börjar det verkligen bli dags att boka en tandläkartid och det finns de som vet att jag har funderat på detta ett bra tag.
- reklam! Både på TV, radio och Spotify. Hela sommaren har jag kunnat lyssna på Spotify utan ett enda reklamavbrott men nu - idag - kom reklamen tillbaka och då kom den rejält. Förut hade jag bara reklam för Bredbandsbolaget en minut var 20:e minut. Nu är det inte så... :S
- långt kvar av månaden i slutet av lönen! Gaahh. Semester tär hårt på finanserna.

De saker som är trevligare är:

- helg! Ja, vad mer behöver man säga?
- sovmorgon! Tjohoo, imorgon ska jag inte vakna av någon vrålande väckarklocka.
- kollegor! Jag har världens bästa kollegor. Glada, snälla, roliga, hjälpsamma, söta, rara, busiga, världens bästa.
- palt! Jag var vansinnigt hungrig och köpte palt som jag kokade. Det var tre i varje förpackning så nu är jag i paltkoma, eller paltschwiimen som det heter på riktigt. Tyvärr var lingonsylten slut så det fick bli hallon... Det gick det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0