Sömnsjukan

Det sista jag minns av gårdagen är att jag skrev om Pops och det var vid kvart över 8. Sedan vaknade jag på soffan 00.38... Då var det bara att klättra över till sängen där jag somade direkt och vaknade 10.50 imorse.

Vad kommer då dagen att innehålla? Ja, jag kommer nog inte att ha särskilt bråttom att ta mig ur soffan. Jag sitter och tittar på Marathon på VM i Berlin. Åh, de stackarna! Eftersom jag har testat själv så vet jag hur påfrestande det är både fysiskt och psykiskt. Så klart är de i en gnutta bättre form än vad jag var förra året och det går aningens snabbare men jag lovar att det är tungt! De tror på en vinnartid kring 2.06.00. Himmel och pannkaka!

På måndag kommer ungarna till jobbet så då är det väl bäst att förbereda sig för "svininfluensan" eller "den nya influensan" som det nya namnet är. Ooh, vilket fantasifullt namn! Den Nya Influensan, undra vilket geni som kläckte den idén!? Fast i och för sig, bättre det än A/H1N1 som den också heter. På jobbet har vi fått info om handhygien, att nysa i armvecket och att stanna hemma om man är sjuk. Sunt förnuft alltså. Men vaccin? Ja, tack! Trots att det finns de som talar om eventuell förlamning vid vaccinering.
En bra sak vi fick veta dock är att om man ska ta influensavaccinet måste det ha gått TRE veckor sedan den senste vaccineringen. Så om man ska ta festingspruta, resevaccin eller annat måste man göra det snart om man inte ska behöva vänta ytterligare när influensavaccinet kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0