Äntligen, enligt vissa...

Nu har jag rättat in mig i ledet och gjort det som de allra flesta gjort... Jag har sett Twilight!

Egentligen har jag rätt svårt för allt som har med vampyrer eller annat övernaturligt att göra men efter mycket "tjat" från olika håll, föll jag för trycket. När filmen var klar messade jag runt lite för att berätta att jag nu mer har sållat mig till skaran. Carro svarade med ett: Vafalls!

När jag satt i solen idag läste jag ut den bok som är den bästa jag läst på evigheter. Den heter Hungerspelen och är skriven av Suzanne Collins. Det är en futuristisk roman som handlar liv och död. 24 ungdomar lottas fram och ska delta i Hungerspelen. Detta spel direktsänds i TV och ungdomarna ska kämpa mot varandra tills bara en av dem finns kvar. Alltså, den som överlever får åka hem. Den är vansinigt bra trots inslag av Sci-Fi... Och det bästa är att det kommer två böcker till i serien... Törs knappt erkänna det men jag köpte boken på Sci-Fi-bokhandeln i Gamla Stan. Micke, den lilla rackaren, brukar slita med mig dit med jämna mellanrum och de två böcker jag köpt där hör faktiskt till mina topp 10! En hemlighet jag tänker hålla från honom.  ;)

Ikväll hann vi med ett kvällsdopp! Det var superhärligt! När vi sedan gick hemåt svettades jag trots att klockan var närmare 22. Det hör inte till vanligheten direkt.

Imorgon börjar semesterfirarna komma tillbaka till stan. Det har varit lite tomt, men nu vänder det kanske.   :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0